H

H

fredag 22 juli 2011

Hemma bäst!

Borta bra men hemma bäst:), ja, den ramsan stämmer bra in på oss tre här hemma:). Igår eftermiddag kom vi hem från en liten minisemester på tre nätter i Rättvik, Dalarna. Vi åkte med vår lilla husvagn, som jag för övrigt måste skriva lite om här på bloggen och visa bilder på någon annan gång, då det ligger en ganska kul historia bakom just den husvagnen.

Henkes mamma och pappa brukar ofta campa i Rättvik, och nu passade vi på att följa med också, vilket var en mycket bra idé, då vi blivit bortskämda både med mat och barnpassning:)! Riktigt trevligt har vi haft, och det är minst sagt välbehövligt att komma iväg hemifrån ibland, då vi har så mycket att göra jämnt på gården och det inte alltid är så lätt att koppla av... Men som alltid så är det också skönt att komma hem igen!

Här kommer några bilder från Rättvik, kanske verkar som att jag är en aning "morbid", då bilderna är tagna vid kyrkan och kyrkogården vid siljans strand, men det är så otroligt vackert just där, och ett perfekt ställe att promenera på när man har en trött liten prins som behöver en stunds vila i barnvagnen...




En vild liten vädd...


Ett gammalt monument, och en otroligt fin
utkiksplats över siljan...


Rönnbären laddar inför höstfägringen....


En mossig gravsten med stjärna av guld...


Vacker viloplats, med gröna träd och siljans vatten i
bakgrunden...




Ingen kan missa att det kommer någon, om de bankar med den
här dörrkläppen...


Den vita duvan skymtar fram under tujahäcken...


Mossigt gammalt kors av trästockar, och blommande
funkia, enkelt och vackert...


Hade tänkt mig några fler bilder, men blogger vill inte riktigt med mig ikväll, och jag hoppas kunna ladda upp fler bilder imorgon istället.

Nu ska jag sova:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar