H

H

tisdag 5 juli 2011

Shopping:)

Hej alla härliga! Nu var det ett tag sen senaste inlägget, men jag har haft fullt upp och inte riktigt "landat" framför datorn, men nu blir det ett inlägg:).

Och vad har hänt sen sist? Jo, i fredags tog jag med bästa Emma och åkte till Stockholm och fina zetas trädgård. Har Ni inte varit där så åk dit! Helt underbar miljö, stort urval av rosor, perenner, buskar och träd, superfin lunch restaurang och en butik som väcker shopping begär!!! Emma och jag, som för dagen var både "barn och karl lediga" tog några timmar på oss att botanisera och kolla in den härliga plantskolan, sen blev det även en sväng in på IKEA kungens kurva. En toppendag som jag lever på länge helt enkelt:).

Och med mig hem hade jag förstår en del grejer:), både växter och prylar, här kommer några bilder på fynden...


Fin trådkorg, perfekt att lägga blommor från trädgården i...


Fina små krukor och glasvaser och det lilla fatet på fot
kommer från Zetas.


Här är också en del "nyshoppat", de två
glaskupolerna med svarta träbrickor till
kommer från DAY home, och de har jag köpt
här.


Har länge suktat efter dessa, de är så fina,
lite äldre känsla och inte för gulliga, då
de saknar knopp och har svart bottenbricka.


Bilder på växterna kommer längre fram på bloggen.

I lördags var Henke och jag bjudna på grillfest hos goda vänner, det var vi tjejer som lärt känna varandra genom mammagruppen och öppna förskolan, men denna gång träffades vi utan barn och med respektive. Det blev en superlyckad och trevlig kväll med sååå god mat och många skratt, jag förlängde nog livet med minst ett år i lördags natt:):)!

Annars har vi som vanligt snickrat på huset:).

Nu har lillprinsen vaknat från sin eftermiddags lur, satsar på ett blogginlägg imorgon!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar