H

H

lördag 30 juli 2011

Lättad!

Hej alla vänner! Ja, idag känner jag mig faktiskt lite lättad! Ni kanske har märkt att det var ett tag sedan som jag skrev något om min valack Ikaros och hur hans träning går? Som jag berättat förut så har vi haft en hel del problem, de har varit så kallade "rodeo problems", som betyder att min kära polle betett sig som tjuren Ferdinand med en hel svärm getingar i rumpan när jag ska rida...

Det gick något bättre i våras, efter vi besökt en veterinär, men i juni gick det fort utför med träningen igen, och då kände jag hur orken och lusten helt enkelt försvann. En god vän rekommenderade en kiropraktor för hästar, och jag var dit med Ikaros i mitten av juni. Efter behandlingen blev han tvärhalt:(! Det tydde ju på en större skada, och allt kändes totalt hopplöst. Kiropraktorn rekommenderade då en hästklinik i Täby, Brunmåla Hästklinik, och idag var mamma och jag dit med Ikaros. Jag hade förberett mig för det värsta, att de skulle hitta något allvarligt som inte gick att behandla...

Istället visade det sig´, efter ultraljud och röntgen, att han var ordentligt sned i sitt kors, han blev behandlad och fick åka hem:). Nu är det inte lätt att rätta till då han troligtvis gått länge med den skadan, men det KAN bli bra, och ska TROLIGVIS bli det, och det beskedet känns förstår underbart:)! Älskar ju den där odågan till häst:)...

Några nya bilder på Ikaros har jag inte, har varit riktigt dålig de senaste veckan på att fotografera över huvud taget, måste bli bättring på den fronten:)! Idag kommer därför några bilder jag tog i juni på vår absolut största linslus här på Hässelby, min lilla älskling, Tård!



Mamma, mamma, här är jag!
Tård i hallonlandet.



Närstudie på herbrets dörr.



Vill nu se en stjärna?....


Världen ur Tårds perspektiv.


Ikväll ska jag försöka njuta av friden, för det är sista lördagen på mitt ett och ett halvt års länga mammaledighet. På måndag är det tillbaka till verkligheten och jobbet väntar....

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att Ikaros blir bra nu!:) / Eva Blomdahl

    SvaraRadera
  2. Gullig du är Eva! Tack! Ja, nu håller jag tummar och tår för att han ska bli bra!

    Kramar/Tessan

    SvaraRadera