H

H

söndag 31 juli 2011

Slut på friheten...

I mitten av januari 2010 stod jag, rund om magen och vek ihop mina ny tvättade arbetskläder, och lade alla plagg i en korg längst ner i garderoben. Jag hade ett leende på läpparna, för det kändes faktiskt ganska skönt, att jag inte skulle använda kläderna på lååång tid framöver...
Det känns som att det var igår, men ikväll fick jag ta en titt ner i den här korgen och plocka upp en tröja, för imorgon åker den på igen. Tänk vad fort tiden går! Det är nästan lite ångestfyllt, inta att komma tillbaka till jobbet, men att inse att lillprinsen hunnit bli så stor, och mammaledigheten är över... Lite ångest känner jag också, när jag inser att jag inte kommer i ett enda par arbetsbyxor, de har krympt där i korgen...

Ikväll kommer några bilder från min trädgårdsrunda, det har varit så mycket nu de senaste tre veckorna, vi har varit ute på vift och dessutom satsat stenhårt på renoveringen av framsidan på huset, så vår trädgård är i stort behov av omtanke och omvårdnad...


Våra flaskor i kvällsolen, lite kul att de hade
likadana i ett fönster på fina butiken
ROOM i Stockholm. Många kunder ville
köpa, men de var inte till salu...


Gräslöken blommar...


Knoppen på min fina fågelbur från
Biskopsgården.


Spännande att se om björnbären hinner mogna i år...


Frökapsel av aklejan...


Mycket äpplen blir det även i år...


Körsbärsträdet ser nästan dött ut, men är översållat av mörka
vackra bär. Tyvärr inte så goda tycker jag...


Såpnejlickan, som är en växt mittemellan
ogräs och perenn doftar underbart.


Liljornas tid är nu...


Nu ska jag sova, och ladda för morgondagen:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar