H

H

söndag 9 oktober 2011

Ännu en vecka har gått...

Förstår att jag framstår som tjatig, men jag måste ändå ännu en gång påpeka att veckorna bara flyger förbi! Lillprinsen fick feber i torsdags, så nu har jag "vabbat" för första gången. Han är bättre nu, och imorgon blir det åter igen några timmar på dagis för lill killen.

Helgen har jag spenderat till stor del i stallet, men jag har inte suttit på Ikaros än, han har haft "eld" under hovarna i två dagar nu, busig och vild, dock riktigt fin efter han fått busa av sig, men jag har hållit mig till tömkörning, vill inte utmana ödet och göra om samma "vurpa" som när jag klättrade upp på honom när Edvin var en månad gammal, jag satt inte på honom många minuter innan jag fick en luftfärd och landade likt en betongsugga i gruset... Min balans och sits är inte vad den borde vara...

Här hemma har jag plockat lite och "höstat" till det här och där. Jag fortsätter att pyssla med de gamla pardörrarna som ska sitta på vår veranda, ett tips, gillar du inte att skrapa, slipa och göra underarbete, skaffa inte gamla pardörrar! Men de kommer förhoppningsvis bli fina när de är färdiga:).

Henke och pappa har rivit ner den sista delen med byggställning vid huset, ska ta ett kort på fasaden och lägga ut på bloggen i veckan som kommer:). Pappa har också varit plåtslagare i helgen, och gjort färdigt taket på nya verandan, vad skulle vi göra utan min papps??? Inte mycket kan jag lova!



Den fina glasbrickan har jag fått av mormor, ur snygg glasburk
med plåtlock, doftljus och glaslyktor från Biskopsgården.
Glas skål på fot från ROOM.


Snygg burk till kaffebönorna.



Ett hörn i matrummet.


Gjutjärnskruka med lejonhuvud, ett rea fynd från Biskopsgården.
Och en riktig tungviktare!


Gammalt möter nytt. Brickstället är arvegods, lilla byrån räddat
från att hamna på återbruket, ljusstakar från IKEA.


Vackra höstlöv...


Superenkelt och superbilligt sätt att få höstkänsla inne.



Här några löv och ett nytt andvändnings område får våra
glögg glas, nu som ljuslyktor.


Flera lejon:), söta små krukor med fat från Zetas.



Matrummet...



Favorit, plättar i luften.


Söndagsfika:). När goa F och E och deras lilla söting kom
över på en eftermiddags fika så bjöd jag på små blåbärspajer.


Ny vecka, nya tag! Men först, sova:)!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar