H

H

torsdag 27 oktober 2011

Göteborg!

Här hemma är vi färdiga med packningen till Edvins vistelse hos sin farmor å farfar och vår packning för helgen på västkusten:)! Å vad jag längtar till fina "lilla Anna å långa farbrorn":):)! Dessutom så behöver vi komma iväg hemmifrån en sväng, är just nu mest trött på vårt stora renoveringsprojekt... Då brukar det vara kanon att komma bort ett tag och ladda batterierna. Efter sex år på vår gård har jag några tips (med glimten i ögat):

*Skaffa inte ett renoveringsobjekt om du har/tänker skaffa barn, du hinner inte, tro mig...
*Sluta hoppas på trisslotterna, det "händer inte plötsligt".
*Skaffa inte gård om du har hästar, man hinner inte med att ta hand om båda.
*Skaffa inte heller gård om du inte har djur, då behöver man ju inte uthus och hagar.
*Renovera inte konstant i flera år, det är tråkigt med allt damm år efter år.

Ja, att ha hus är jobbigt, kan vara tråkigt och... alldelens underbart:)! Nog med mina något pessimistiska tankar, här kommer några höstiga bilder från trädgården...


Snart dax att förnya i urnorna.






Verandan


Några få träd har en del löv kvar.


Fina höstfärger på hallonhäcken.


Ett av äppelträden.


Daggkåpan är snart ett minne blott för denna säsong.


Humlen bjuder på vacker bronsbrun färg.


Höstkransen följer trädgårdens förfall, men den är fortfarande
fin tycker jag.



God natt Alla! Vi ses på bloggen nästa vecka!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar