H

H

onsdag 5 oktober 2011

Ledig dag:)

Idag har jag varit ledig från jobbet och Edvin å jag har haft en mysig hemmadag:). Lillprinsen sov superlänge efter lunch, det tar tydligen på krafterna att gå på dagis några dagar i veckan, och då passade jag på att fixa lite i trädgården. Med näsan i rundelrabatten så blev det återigen rent från ogräs och frösådda växter i mitten av rabatten. I vår ska jag sätta fler plantor av vackra höstanemonen där, så att det blir fullt av den vita skönheten till nästa höst...

Jag har också grävt ner en hel hög med vårlökar...


Några tulpanlökar väntar på sin plats i jorden...


Vackra enkla färger i nya rabatten, även kallad veranda rabatten.
Vita pärlhyacinter, vit tulpan med gröna strimmor, svart fylld
tulpan och vit tulpan med lila kanter. Jag har också satt
några dyrare lökar som jag köpte på lösvikt på Zetas, några
narcisser som är helvita och tre stycken stora vita allium, ska bli
spännande att se hur de blir:).


Till rundelrabatten blir det några rosa skönheter:), två olika
sorters tulpaner, och en lite speciell sorts allium, ser lite ut
som honungslök, hoppas den funkar så här långt norrut...


Jag älskar alla vackra lönnlöv! Men de innebär också mycket jobb...


ÄLSKLING! Sötlöken i sin gröna gunga, det är extra härligt
att ha en stor trädgård nu sen vi fick barn, Lillprinsen har
så mycket kul att kolla på och utforska:)!
Ikväll kommer Henke hem sent, är på kurs, och vi har inte träffats mycket de senaste två veckorna. Han har jobbat mycket, även helger, och när han är hemma måste jag åka till stallet. Men i helgen är vi lediga båda två, och även om "att göra listan" är löjligt lång, så ska vi försöka hinna med att ta det lite lugnt och bara vara också:).

Nu ska jag ta en kopp te och bara slappa i soffan en stund:).


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar