H

H

onsdag 12 oktober 2011

Nu är det jul igen?

Nja, än är det några veckor kvar, jag har precis hunnit vänja mig vid tanken på att det är höst. Dagens tripp till IKEA visade dock att affärerna är i full gång med att plocka fram julen. Själv har jag köpt det första julmagasinet för året och jag blir direkt sugen på att pyssla och fixa:).

Veckan har varit fullmatad hittills, i måndags var svärmor här på kvällen och passade lillprinsen då Henke och jag var på vårt första föräldrarmöte. Igår jobbade jag kväll och idag när jag varit ledig blev det alltså en tripp till Uppsala. Morgondagen har jag också ledig, då jag jobbar hela helgen, men det blir nog en lugn hemmadag för mig å Edde då:)...

I morse när vi vaknade låg frosten tjock och kall utanför fönstren, idag kommer några bilder från helgen, troligtvis de sista riktigt fräscha höstbilderna för den här säsongen...



Sol och skugga...


Vildvin på fasaden...


Vildvin och lönnlöv...


Höstfärger...


En humlekotte...


I år hänger humlekottarna i drivor på pergolan...


Svamp år:), synd bara att det inte är kantareller som växer
i trädgården...


Oönskade svampar, men fina, eller hur?...


Traskronan i "fruktlunden"...


Ett av sommarens alla projekt, två fina "rabarber plattor"
blev det av en säck betong...


Nu ska jag mysa lite i soffan sen ska jag göra det som småbarns föräldrar älskar och värderar mest här i tillvaron, SOVA:)!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar