H

H

torsdag 13 oktober 2011

Fem små tänder...

Japp, fem små nya tänder börjar titta fram i lillprinsens mun, inte konstigt att han biter på allt och är lite orolig på nätterna! Idag har vi varit på öppna förskolan, det är alltid kul att åka dit och träffa andra mammor och småttingar, och idag tyckte Edde att det var kul där:). Nu "ser jag fram mot" att jobba fredag kväll, hela lördagen och söndagen, jippi...

Idag har jag tagit bilder på huset och fasaden, nu när vi äntligen tagit ner ställningen. Jag tror faktiskt att det här blir vår första vinter i Hässelby där det inte står en ställning mot vårt hus! Förra året hängde Henke upp julbelysningen i byggställningen utanför entrén, jättefint älskling:). Ni får ha överseende med att verandan är långt från färdig, men nu kan man få en känsla över hur det kommer se ut så småningom...




Huset i sin nya vita skrud...



Vårt hus saknade tidigare foder, nu har vi sett till
att de stora fönstren ramas in ordentligt!


Stackars pappsen fick göra om knuten till huset tre gånger innan jag blev nöjd.
Här en detaljbild på de snygga snickerierna i botten på knuten.



Här ska det så småningom sitta fina glasdörrar,
vi blev jätte nöjda med de fina fodren på kupan!



Vidskivor gånger tre, där den längst ner är figursågad.



Fina detaljer, figursågade tassar och maffiga vindskivor.



Den mindre knuten på kupan.



Snygga snickeridetaljer på fodren.



Mellan dörrarna på balkongen.



Utsikten från blivande balkongen.



Åt höger...



...Och vänster.



I år var det tre somrar sen vi började med fasaden. Och då har vi knappt kommit halvvägs än... Det är lång tid, men med tanke på att vi (pappa, Henke, svärfar och jag) gör det mesta själva, från att klyva plank, fräsa alla snickeridetaljer och lister, till att måla (med lite hjälp från två duktiga ungdomar:)!) så måste jag säga att vi hunnit ganska långt i alla fall! Sen går det inte att bortse ifrån att allt tar mycket längre tid sen vi fick barn, och det måste jag ibland jobba med för att kunna acceptera...

Hoppas att Ni alla underbara som läser min blogg (!!) får en toppenbra helg!


Kramar!

1 kommentar: