H

H

lördag 1 oktober 2011

Härlig lördag!

Vilket härligt väder vi har haft hela den här veckan! Kanske något varmt för äkta höstväder, men man ska inte klaga:). Idag har Henke jobbat, så Edvin och jag började dagen med långfrukost, lek och mys:). Sen tog jag lillprinsen i vagnen och traskade upp till mamma å pappa och hästarna. Väl där tömkörde jag Ikaros på banan och Edvin fick åka grävmaskin med morfar, en av hans favorit sysselsättningar, allt som brummar är han helt fascinerad av förtillfället. Ikaros gick bra, men imorgon ska jag plocka fram lite bommar och kavaletti för att verkligen få igång hans bakben och höfter.

När Edvin sov middag passade jag på att plocka lite i trädgården, och njuta av vädret, städningen inne får vänta till regninga dagar...

Ikväll har vi alla tre varit till min morbror som nyligen fyllt år, där blev vi bjudna på supergod mat och fika:)! Helt enkelt en bra ledig lördag har det varit!



Höst i trädgården...


Löööv...


En av alla våra lönnar...


Älskar de fina lönnlöven, men de innebär också mycket jobb
när de ska plockas bort från gräsmatta och grusgångar...


Vägen ner till oss...


Älsklingen i vagnen, på väg hem från stallet...


Trött liten Tård i syrenhäcken...



Ett nystan med rostig tråd...



Sötlöken på väg till "gammel" morbror:).



Jag kanske inte är helt objektiv, men tycker (så klart!) att Edde är
sötast i världen:)!


Tuffing i kläder från Me and I, kofta, hatt och skor från HM.


Imorgon kommer en ID-kontrollant för att chip märka Elliot Sen skulle jag behöva börja måla ytterdörren, och om vädret tillåter måla karmarna på kupan, sen behöver huset städas... Sen har säkert Henke tusen saker han behöver göra här hemma på sin lediga dag. Ja ni förstår, vi har aldrig problem med sysselsättning här hemma:):)!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar