H

H

tisdag 1 februari 2011

Tripp till stan...

Igår kväll var jag återigen upp till ridhuset med Ikaros. Mamma var med, men hon börjar tröttna nu, för eftersom Ikaros är en sådan pärla, och tar det här med att jag lastar honom själv sååå bra, så får mamma mest sitta och titta på:). Vi (Icke och jag alltså) har ju haft många turer fram och tillbaka, skador, konvalecensperioder och därtill ett ganska hett humör med mycket bocksprång som följd har gjort att vi inte har kommit igång tillsammans ordentligt.

Jag måste medge att jag inte är någon tuffing som gillar "svåra" hästar, och efter jag blev mamma till lillprinsen så har jag blivit ännu mer försiktig. Men på torsdag tar jag hjälp av Uffe och klättrar upp i sadeln igen efter vintervila och igångsättning, och det ska bli så KUL! Jag har ridabstinens:) Jag tycker verkligen om Icke, och han har utvecklats mycket sen i höstas, är riktigt fin, mjuk och rörlig nu när jag tömkör honom, så jag ser fram mot det här "häståret"!

Idag ska Edvin och jag åka in till Uppsala och träffa några kompisar, och som vanligt år 2011 så blir det en slät kopp kaffe för mig till fikat:). Måste säga att det har gått lättare än vad jag trodde det skulle göra att helt dra in på sötsaker. GI maten börjar jag tröttna på nu, men när jag inte har tid och möjlighet att träna 8 timmar om dagen, som deltagarna i "biggest loser" så måste jag hålla koll på maten...

Idag blir det härliga tulpanbilder igen, nu på veckans bukett som står på köksbordet...


Pastelligt orange och rosa!
Kolla in kuddarna i soffan, snacka om
färgmatchning:)


Kvistarna i buketten är björkris som jag
målat lite slarvigt med vit färg. Jag hade
dem tillsammans med hyacinter i julas,
nu återanvänd de i vårbuketten.


Jag älskar att ta närbilder på blommor, vilken detaljrikedom!


Mina färger? Absolut!


Ikväll är det bygglov på TV! Jag älskar Mijas stilsäkra inredningar, om jag skulle släppa in någon stylist här hemma så skulle det vara hon!

Ha en toppen tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar