H

H

onsdag 29 juni 2011

Tjuvtitt:)...

Har Ni det bra i sommarvärmen? Här hemma njuter vi av sommaren, Edvin har iof inte varit på sitt bästa humör idag, men han har det lite jobbigt i sommarvärmen, helt täckt med små prickar är han också, tror att det är värmeutslag. Både Edvin och jag fick nämligen "pricksjukan" när sommarvärmen kom förra året, så jag tror, och hoppas, att det bara är värmen som sagt...

Idag var vi och badade i den lilla sjön här i Harbo, laksjön, som påminner om den skogstjärn som Ronja Rövardotter badar i, ni vet, svart mörkt vatten och spegelblank yta, rätt fint faktiskt:). Sen att det är en massa små grodyngel och grodor där (vi snackar MASSOR) får man bortse ifrån...
Lillprinsen tycker verkligen om att bada, största problemet är att hålla honom borta från vattnet, och jag hann också ta mig ett dopp på den djupa delen vilket var såå skönt, tack snälla E för barnpassningen:)!

Idag ska jag sätta ut en bild som jag inte vill visa upp. Och varför gör jag det då? Jo, jag skriver ju hela tiden och tjatar om vår fasad som vi håller på med på huset, och helt ärligt så ser det ut som f-n på tomten just nu. Men om jag själv läser en blogg vill jag ju se bilder på "processen". Så här kommer en "fulbild"...





Byggnation pågår:). Till vänster ser ni hur fasaden kommer bli, där är panelen färdig, endast knuten kvar att måla, och så ska alla fönster renoveras (blää). I mitten den nya kupan, runt ytterdörren syns den gamla fasadputsen och till höger pågående panelning. Tanken är att vi ska göra en fin glasveranda till entré, det är den stommen pappa och Henke håller på att bygga just nu.

Nu ska jag ta med stavarna ut på en promenad!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar