H

H

måndag 15 augusti 2011

Beslut...

Idag återgår allt till vardagen här hemma, eller, nästan allt i alla fall. Henke är tillbaka på jobbet efter fem veckor med semester och pappaledighet och Edvin och jag är hemma. Imorgon ska lillprinsen på sin allra första dag på förskolan, sen är det inskolning som gäller i två veckor och vecka 35 ska både Henke och jag jobba som vanligt igen... Känns mycket konstigt, att lillen har hunnit bli så stor, och att jag snart ska åka och LÄMNA honom för att åka och jobba, hur kommer det att kännas?...

Ett annat frågetecken är givetvis hur vi ska hinna med allt vi behöver, det har ju knappt gått förut, och nu ska jag jobba 30 timmar i veckan också, hur gör ni andra för att få tiden att räcka till??

Jag känner ständigt att när tiden är knapp så är det hästarna som får "lida", eller snarare min mamma, som får sköta om mina hästar... Vet inte riktigt hur jag ska få ihop alla delar, men varken Ikaros eller Ella går att sälja i nuläget (och det vill jag ju inte heller) då de båda behöver komma igång efter skador, så det är bara att gilla läget, det ordnar sig alltid på något vis.

Och annars då? Här hemma är det många beslut som ska tas, igen:). Jag har äntligen bestämt mig för vilken färg våra nya ytterdörrar ska ha, vilken färg det blev och resultatet får ni se sen:). Vi måste också börja titta runt på vad vi ska ha för golv i nya glasverandan, och dessutom behöver vi bestämma oss för vilka golv vi ska ha i badrummet, sovrummen och vardagsrummet på övervåningen. Därtill kommer krav på beslut på: balkong räcke, foder runt ytterdörrar, trapp vid entrén, blandare till badrummet, handfat till badrummet, kakel till badrummet, kommod till badrummet mm mm mm....

Pust, mycket att bestämma sig för med andra ord:).

Idag kommer det fler bilder på små killarna:)....


Krux
e. Kessys Derano












Elliot
e. Guido










Kompisar:)








Idag har jag (och Edvin:)) storstädat i köket, pappa flyttade ut två av våra köksfönster igår, vilket är nödvändigt för att huset ska se bra ut med den nya panelen,  hela köket blev dammigt och skräpigt på kuppen och stor rengöring var ett måste! Flytten av fönstren är nödvändigt för utsidan, men inte kul för insidan av huset, då det blir sönder sågat och fult... Vi känner inte heller att vi vill spackla och måla nu, då fönstren ska renoveras så småningom, så det är bara att leva ett tag med det halvfärdiga resultatet.

Nu blir det en kaffe i soffan innan lillprinsen vaknar! Och förresten, E, lycka till på jobbet imorgon:)!!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar