H

H

tisdag 23 augusti 2011

Måååla.....

Här hemma har vi en sjuk liten kille:(. Edvin klarade 4 dagars inskolning på förskolan, sen tog "dagis bacillerna" över... Han har haft feber och är förkyld sen i söndags, hoppas att det vänder snart! Jag känner mig lite stressad, då vi den här veckan skulle bli färdiga med inskolningen, för på måndag börjar jag jobba, hur det blir nu vet jag inte riktigt...

Annars så står ordet målning högst upp på min "att göra lista". Det är bland annat fönsterbågar, dörrar, panel och snickerier som ska ha ett lager färg eller två på sig innan hösten och kallare väder är här. Bråda dagar med andra ord:).
 I år har Pappa, svärfar och Henke varit så duktiga med byggande och snickrande att jag har svårt att hinna med med penseln efteråt:). Och när vi får lägga ner jobbet med panel och yttre jobb på huset för denna säsong så väntar massor med målningsjobb inne på vår övervåning, jippi.....

Nu har jag målat några fönsterbågar, Edvin sover fortfarande och jag ska passa på att ta en kopp te med honung (börjar bli rosslig i halsen:(:( ) och läsa lite i någon fin trädgårdsbok. Samtidigt ska jag inte blicka ut genom fönstret, för våt trädgård lever i misär just nu, får se när tiden finns för en "rädda trädgården" dag.



Trädgårdsböckerna ligger framme just nu inne i salen,
så det är lätt att läsa när andan faller på...




Min mormors mors gamla strykjärn, vackert, och praktiskt
som bokstöd bland annat...


Ha en riktig toppendag!!!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar