H

H

lördag 6 augusti 2011

Härlig sommarkväll!

Hej!
Ja, ikväll är det underbart väder här hemma, och tur är väl det, då de flesta ortsbor har siktet inställt på folkparken Skogsvallen:)! Tanken var att jag också skulle dit, men efter första veckan på jobbet och idag en heldag med flyttstäd infann sig inte riktigt orken. Måste dock erkänna att jag sitter här och ångrar mig lite, skulle nog ha tagit chansen till lite fest och kul...

Nåja, nu är det inte mycket att göra åt, Edvin och jag har haft en riktig myskväll, och för en timme sen så somnade han sött:).

Idag har vi hjälpt mammsen å pappsen att städa ut i deras andra gård som ska styckas av och säljas. Det är min mormors barndomshem och hennes bror bodde där till sin bortgång för något år sedan. Huset är i stort behov av renovering, alla uthus också för den delen, men det är en fin liten gård med härligt läge och fin utsikt. Jag har visat några bilder därifrån förut, på det fina gamla timmerhuset som står i hagen på gården. Det är också där jag gjort många fina "sakletar fynd" såsom vågen i köket, några gamla resväskor och annat smått å gott:)...

Ikväll kommer några bilder från trädgårds rundan...



Blommor i kruka...



Min fina fyllda vita mårbacka pelargon...



Vita pelargoner och "plättar i luften" i kvälls solen...


Min favorit bland sommarväxter i kruka, rabatt etenellen.
Jag brukar både ha den här limefärgade sorten, som är
sååå snygg med bland annat lila och ljusgula blommor,
och sen har jag också den silvergrå varianten i mina
svarta gjutjärnsunor...


Är inte tagetes fantast, men den här citrongula fyllda varianten
"vanilla" köper jag varje år...


...Som är tålig, lättskött och fin till det mesta.



Sällskap ikväll, av lilla söta Astrid!














Och tillsist, rosor!



Doftar underbart, Madame Alfred Carriere".





Hoppas Ni alla där ute får en underbar sommarkväll!!!

Kramar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar