H

H

lördag 20 augusti 2011

Regn...

Ännu en fullspäckad vecka lider mot sitt slut. I tisdags började inskolningen för Edvin på dagis, det har gått bra, men känns också lite sorgligt att inse att lillprinsens och min ledighet är slut nu... Nästa vecka finns jag också till hands, men sen är det daxs för "mammsen" att börja jobba igen...

Idag har det varit riktigt tråkigt väder, med regn och rusk. Då passade vi på att ta en sväng till Gysinge byggnadsvård. Det är så mysigt att gå och titta där, även om vi inte är fanatiska byggnadsvårdare så finns det mycket fint att titta på, shoppa och framförallt lära sig om gamla hus. Jag inhandlade en bit svart tvinnad textilklädd el kabel och en smideskrok, båda ska användas till en lampa som jag köpt, ni får se sen när den är på plats:).

Ikväll kommer det några bilder från en regnig trädgård i skymningen...






Fläderns fina bär...


Dimma över åkrarna...


Mycket rönnbär på träden, blir det en bister vinter även i år?..


En "skräpig" bilde, med bilar och annat tjafs ivägen, men nu
kan man börja ana hur fasaden kommer se ut:)!


Traskronan hänger kvar...


Snöbär...


Nu känns det som hösten är i antågande, när snöbären....


...Och nypon är komna, börjar bli dax att knyta ihop en
höstkrans till dörren...




Här hemma är det en helt vanlig lördagkväll, Henke och pappa snickrar, lägger in spångolv på blivande glasverandan, och jag har målat fönsterbågar. Kan man göra något annat på en lördagkväll?:)

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar