H

H

torsdag 4 augusti 2011

Ernst...

Har precis kollat på sommar med Ernst, han skulle gärna få komma hit och fixa lite, och nu när han jobbar för TV4 så kan han ta med sina kollegor från bygglov, det finns jobb så det räcker till alla här:)!

Ikväll känner jag mig som en ur vriden disktrasa, är väl helt enkelt inte van att jobba, och nu är både kropp och knopp trötta... Skulle varit hem och longerat Ikaros ikväll, men just nu känns det som att sängen lockar istället...

Här kommer resten av bilderna från hur vårt kök ser ut just nu...


Lite gammalt och lite nytt...


En gammal fotogenlampa, rostig, lite trasig,
och hur snygg som helst:)...


Detalj på fotogenlampan....


Lampan hänger i en enkel rostig krok...


Och här kommer något nytt, den fina glas-
skålen köpte jag på ROOM förra veckan...


Och gammalt igen, en snygg trälåda med Zinkade hörn och två
fack och rejält handtag i mitten. Perfekt att bära med sig bestick,
kryddor och servetter till verandan när det ska ätas ute...


Nytt igen, den fina "kronan med fat"
köpte jag i söndags på favvo butiken
Biskopsgården.


Kronans topp...


Två nya snygga ljusstakar blev det också från B.gården,
här en närbild på en av dom...


Stilleben i köket, med min gamla älskade
våg som mittpunkt. Som sagt så är det en
blandning av nytt i lite sliten stil,
och gamla prylar.


Att bara köpa nytt, speciellt i den lite slitna stilen, kan lätt bli tråkigt (och dyrt!) tycker jag. Att bara ha gamla saker, den riktigt utpräglade shabby chic stilen, kan lätt bli lite för mycket, när allt är lumpigt och slitet blir ju hemmet framförallt otroligt opraktiskt och svårstädat, och lite väl skabbigt i min smak. Självklart kan vissa människor verkligen få till det med inredningen, hur de än gör, men jag gillar som sagt att blanda friskt:).

Hoppas att Ni där ute gillar att få titta in i vårt hem:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar