H

H

söndag 28 augusti 2011

Skogens guld...

Ikväll har Henke och jag traskat i skogen och letat efter kantareller, mysigt och trevligt, men det verkar ha varit någon där före oss, för det var ont om de gula godingarna. När vi var ute för två veckor sen kom vi hem med en skaplig hög, men idag blev det alltså sämre. Nåja, en god macka med kantareller blir det nog ikväll ändå:)...

Helgen har sprungit förbi som vanligt, igår var Edvin hos sin farmor och farfar och Henke å jag hade "målar maraton" här hemma:). Vi hade en pensel i handen hela dagen, och nu är all panel på fasadens framsida KLAR! Skönt! Idag har jag varit i stallet och pysslat några timmar, sen kom min morbror, hans fru och min mormor hit på fika. C (morbrors fru) som är frisörska, klippte lillprinsen, som var riktigt långhårig, han blev såå fin och plötsligt har vår "lilla" bebis blivit en liten kille!

Här kommer några bilder från dagen...



Äppel säsong! Här en smulpaj med kanel och havregryns smulor...


Söndagsfika:)!


Nu ska vi njuta av en varsin kantarell toast:)!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar