H

H

fredag 26 augusti 2011

snart helg:)

Då var det fredag, igen... Veckorna flyger förbi och hösten känns väldigt nära, när jag tittar ut genom fönstret på kontoret ser jag gula stubbåkrar och gräs i toner av mörkt grönt. beige och guld. Sommarens friska grönska är borta, nu är det bara att vänta in de vackra höstfärgerna! Jag ser också allt jag skulle ha gjort i trädgården som inte blev av, men måste ta mig i örat och påminna mig om att min nya livsbejakning ska vara att se allt som jag har gjort istället:).
Dessutom är det många veckor kvar på trädgårds säsongen, det är nu som bästa tiden för beskärning av frukt träden, plantering av lökar och vårblommande perenner och flyttning av befintliga växter infinner sig, så än kan jag inte skylla på att det är försent:)...

Idag är lillprinsen mycket bättre, feberfri och pigg:), vi har varit ute och lekt på förmiddagen, sen har jag storstädat vårt badrum, vilket jag tänkt göra i flera dagar men inte riktigt orkat ta tag i. Nu är det i alla fall gjort, och det är förhoppningsvis fint i någon dag...



Vy över badrummet...









Jag tog in ett gamalt bord och fixade nytt skötbord idag,
vi har haft ett större (och fult!) bockbord förut, som iof
varit praktiskt, men klumpigt...


Glasburkar med metall lock, fina att ha
Edvins salvor och småprylar i...


Gamla skåpet kommer nog snart få ett
nytt "hem", börjar tröttna på att ha det
i badrummet...


Vasst halsband:), en hel drös med vita små tänder, kanske
från en stygg haj???...


Lilla blombordet hänger fortfarande med
som avställningsyta till badkaret...


Silvriga ljusstakar mot marmorskivan...



Olivträdet har flyttat till badrummet...



Durance, bästa doftljusen! Köpt på
Biskopsgården...


Tillsist en bild genom hela badrummet.


Ikväll är det Henke som bestämt maten, och då blir det hemgjord pizza:). Hoppas att Ni alla där ute får en toppenhelg!!!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Tänk om man kunde ha ett så fint badrum.. Jag älskar alla dina fina skåp och små bord och allt möjligt gammalt och mysigt du inrett med :)

    SvaraRadera