H

H

tisdag 20 september 2011

Höstrusk...

Här hos oss har det varit lite höstrusk i dagarna två, mysigt tycker jag:). Bara det inte spöregnar när jag ska träna Ikaros så funkar de flesta väder. Jag kör på med lite lugn igångsättning av honom genom att tömköra, han blir bättre, mjukare och mer följsam för varje pass:). Lite nervös är jag för att klättra upp i sadeln igen, inte direkt för risken att få en luftfärd ner till marken igen, nerverna beror mer på att jag så innerligt hoppas på att han och jag ska kunna funka bättre ihop nu, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Idag kommer det ett gäng bilder på höstkransen som jag knåpade ihop i helgen, min brorsa klagade lite på mina foton på bloggen, han tyckte att det blev lite väl många närbilder på detaljer, men jag kan inte sluta ta såna bilder, tycker det är så fint! Skriv gärna och tyck till Du också!!!




Höstfärgerna blir extra vackra mot den svarta herbre dörren...


Jag är inte alls nogrann när jag binder kransar, små buketter och metervis med tråd är inte min grej, nej här ska det gå undan! Stora kvistar funkar jättebra, bara man binder tätt och ser till att hela halmstommen täcks, kransen blir yvig, men det tycker jag är fint!



Humlekottar


Fläderbär


Snöbär


Några röda lönnlöv hittade jag till kransen, snart är vi begravda
av tusentals lönnlöv här på Hässelby!


Rönnbär


Gula eklöv och ett gammalt lås...


Ett ensamt ekollon


Mörkbladig kärleksört, "martrona"


Nu stundar en tvådagars kurs genom jobbet för min del, det ska bli kul:). Återkommer på bloggen före helgen!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar