H

H

onsdag 28 september 2011

Blad!

Nyss hemkommen från stallet och sitter med en kopp te i handen:). Ikväll kommer en liten bildserie över vackra blad från trädgården, jag är nämligen lite "besatt" av fina bladväxter...



Näva


Alunrot.


Så vackra färger, grågröna blad med
mörkt lila bladnerver...


Alunroten finns i så många fina färger,
här en helt galen limegul färg...


Den mörka, nästan svarta alunroten
"Obsidian"...


Och här en "kola" färg på alunroten, den här färgen tyckte
jag var så ful första gången jag såg den, men i en
höstrabatt eller höstbukett är den riktigt fin.


Ännu en näva.


Vintergrönan med ljust gröna blad.


Rödbladig fläder "Black beauty".


Favorit i repris, jättedaggkåpan.


Björkspirea


Jag blir så kär i alla bladväxter att jag nästan lyckas glömma bort att planera in blommor i rabatterna:). De flesta bilder idag kommer från den nyaste rabatten vid verandan, mer bilder och beskrivningar från den rabatten kommer inom kort...


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar