H

H

söndag 4 september 2011

Vilken vecka...

Hej Alla härliga som kollar in min blogg:)!!! Den här veckan har minst sagt varit en prövning... Första jobbveckan, första veckan för Edvin på dagis. Det har gått jätte bra, men jag är förvånad över hur jobbigt det känns att lämna lillprinsen på dagis och själv åka till jobbet, jag har inte varit någon speciellt känslosam tjej, men sen jag fick barn har jag tydligen blivit det...

I början av veckan tog en blixt död på vår dator, den gav upp med en djup suck... Arg, uppgiven och ledsen blev jag, för tankarna gick direkt till alla bilder på hårdisken, ni vet, de bilder som vi ska framkalla snart, och de bilder som vi ska spara på skivor eller dylikt snart... Bilder på huset, hästarna och framförallt Edvin! Som tur var kom bästa brorsan hit och räddade vår hårddisk:)! Men som sagt, någon dator har jag inte...

I torsdags var det full rulle från tidig morgon, väcka Edvin, skjutsa honom till farmor, till stallet, lasta ny tvättad och fin Ikaros i trailern och sen raka vägen på återbesök till Brunmåla hästpraktik. Jag såg så fram mot att få Ikaros behandlad, vi fick ju vår tid för ca två veckor sen ombokad, så jag hade väntat länge. Väl där visar det sig att kliniken är semesterstängd! NEJ! Antingen hade vi fått fel tid, eller så hade jag lyckats blanda ihop dagar, vems fel spelar ju ingen roll, men att åka tjugo mil tur och retur med en häst i onödan är ju inte kul.
Att allt också nu för tiden kräver så mycket planering, att få tid för alla förberedelser kvällen innan, med tvättning av hästen och packning, till att fixa barnvakt och helst få med mig mammsen på turen, och så är allt i onödan.... drygt!....

Som ni förstår så har det varit en rätt jobbig vecka, helgen har dock varit betydligt bättre:)! Idag kommer några bilder från en tidig morgontur i trädgården för några dagar sen...




Börjar bli "höstigt" i rundeln...


Spindlar är arbetsamma djur:)...


Knopp på daggkåpan, stackarn tror det är vår...


Kärleksörten börjar blomma...


Aklejan i morgondis...


Höstfavoriten! Vackra höstanemonen,
nästa vår ska jag planerera många fler
plantor...


Jag har många bilder på daggkåpsblad, det är en ritktig favorit
att fotografera, vacker grön färg och fina vattendroppar...


Daggiga rosenblad...


Del av nya rabatten och verandan i
bagrunden, ger nästan en känsla av
växthus...


Vackert med daggit spindelnät...


Mmmmmmm! Första säsongen som vi kan plocka mogna
björnbär från våra klätterbjörnbärs buskar i pergolan:).


Morgondis...


Rabatt eternell är min favorit bland bladväxter i kruka, den
är fin och frisk långt in på hösten. Jag gillar både den här
sorten med lime färgade blad, och den grågröna varianten.


Nu ska jag ladda inför nästa vecka, hoppas den blir bättre än föregångaren:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar