H

H

tisdag 27 september 2011

Tisdag...

Idag har jag varit ledig:). Det är så härligt att slippa åka till jobbet och lämna en ledsen liten lillkille på dagis en vardag i veckan. Det har ärligt talat varit en rätt jobbig tid, sen jag började jobba och Edvin skolades in på dagis. Han är så olycklig när jag lämnar, och mitt hjärta går i tusen bitar varje morgon:(. Att jag igår hade en något "dålig dag" på jobbet gör ju att tankarna rullar runt i huvudet, ska det vara så här? Och ja, det ska nog vara så, det är dagens moderna samhälle, och just nu känner jag mig som en gammal tant som inte hänger med i svängarna...
Och jag går ständigt och känner att jag inte hinner med, inte att träffa Edvin tillräckligt mycket, eller familjen, hästarna och vännerna heller för den delen, tråkigt...

Om jag ska plocka fram något positivt istället så är det helt klart att lillprinsen är sååå gosig och mammig nu för tiden, han som varit en självständig (och envis!) liten kille har helt plötsligt blivit en pussandes och kramandes lite nallebjörn, jättemysigt tycker jag!

När lillskrutten sov idag så passade jag på att pyssla lite ute, plockade undan krukor och leksaker, och tog några bilder med kameran...



Höst på verandan...
 

En härlig blandning av vårlökar från
Zetas väntar på att komma i jorden...


Vackra björnbär...


Det är många bär som inte hinner mogna innan frostnätterna
kommer.


Fröställning av allium....


Lavendeln blommar tappert ännu...


Höst...



Röd om näsan:)?


Imorgon väntar jobbet igen, då tar jag sikte mot helgen, då jag är ledig nästa gång:)!


Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar