H

H

söndag 11 september 2011

Söndag...

Det är tunt med blogginlägg nu för tiden, men vi har fortfarande inte skaffat ny dator, så tiden jag kan blogga på nu för tiden är begränsad. Dessutom rusar dagarna förbi nu när jag börjat jobba, och jag fotograferar inte lika flitigt heller. Men här kommer i alla fall ett inlägg:).

I torsdags var vi åter till Brunmåla hästpraktik i Täby med Ikaros. Där blev det positiva besked:), han behövde inte ens "knäckas" av kiropraktorn, hans sneda kors hade rätat upp sig efter behandlingen för sex veckor sen! Skönt att höra, och efter en rundsmörjning av Ikaros bak knän, som alltid är något överansträngda, så åkte vi hem med en häst som ska sättas igång:). I går tömkörde jag honom, första jobbet (förutom all longering i trav) på 14 veckor, så han var lite stel och kantig, speciellt i galoppen, men det känns skönt att äntligen kunna se framåt igen, även om det kommer ta tid att sätta igång honom.

Igår hade jag Me and I träff här hemma, det är min kompis Emma som börjat sälja klädmärket, och det var ett gäng kompisar här och kollade kläder och fikade, så trevligt att träffa alla! Själv handlade jag lite kläder åt både Edvin och mig själv:). Här kommer några bilder på vårt hem i "september feeling" från igår...



Brickan på köksbordet har fått några kvistar med snöbär...


Så fina bär att dekorera med, men INTE äta!


Små ljuslyktor i fattigmans silver kan jag inte få för många av:)...



Köksbänken, nu passar jag på att ta in och dekorera med
äpplen, då vi har ett överflöd av frukten...



Lilla skänken i matrummet har fått ett blandat virrvarr av växter...


Även i matrummet har snöbären fått plats...



Bordet i matrummet...



Fläderns bär är så vackra tycket jag,
glänsande små svarta pärlor...


Nu blommar min höstkrokus, tidlösa, i rundelrabatten...


Den har en vacker mild lila färg, som påminner mer om vår
än höst...  


Nu ska Henke ta med Edvin på en traktortur, och jag ska upp till stallet och hästarna. Hoppas Ni alla har haft en bra vecka och att ni, liksom jag, gillar att hösten är här!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar