H

H

söndag 25 september 2011

Som en yr höna...

Ikväll är jag trött, har farit runt som en yr höna hela dagen. Ändå har jag inte hunnit med allt det som jag skulle ha ha gjort. Är det såhär livet som småbarns förälder och gårdsägare ska vara, alltid FÖR mycket att göra? Det har nog säkert också att göra med att jag som person ofta har några för många järn i elden samtidigt:)...

Gårdagen spenderade jag tillsammans med mamma (Edvin var hos farmor) på Zetas trädgårdar i Stockholm, Kungens kurva.
Ååååå vad mycket fint de alltid har! Jag skulle köpa lite vårlökar, vilket jag också gjorde, och självklart blev det även lite annat smått och gott:). På hemvägen tog vi en sväng till favoriten, Biskopsgården, och även där blev det en del fynd:), bilder på allt fint kommer senare i veckan.

Idag har jag fixa lite ute i trädgården, passade på när Edvin sov två timmar efter lunch, men inser att jag skulle behöva minst 10 timmar i veckan för att få ordning på vår fallfärdiga ogräsgård...
Sen började pappa och Henke sätta in karmen till dörren på glasverandan, den är putsad och glasad nu (tusen tack pappsen!!!) och ska målas i veckan förhoppningsvis.
Därefter har jag varit i stallet på kvällskvisten, Ella har bilvit friserad och Ikaros tömkörd (han var så fin och trevlig att jobba ikväll:)).



Såhär såg de gamla dörrarna ut när vi fyndade
dem på blocket i sommras, snart får ni se
det färdiga resultatet:)!

Hoppas att Ni alla har haft en underbar helg och kunnat njuta av det härliga vädret!


Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar