H

H

måndag 26 september 2011

Upp och ner...

Efter en riktig skrutt dag på jobbet satt jag på bänken ikväll efter mockning, fodring och intag av alla hästarna och lyssnade på deras tuggande. Tänkte för mig själv att "jag skippar nog att göra något med Ikaros ikväll", (man är ju ofta trött efter skrutt dagar...). Men sen gav jag mig själv en spark i baken och tömkörde min "lilla gubbe" på banan en sväng. Ikaros gick fint ikväll, lagom pigg, mjuk och fin i traven och även om galoppen är lite jobbig så går fattningarna bara bättre och bättre:). Som bonus så blir min skalle rensad på alla jobbiga och tråkiga tankar, man måste vara "i stunden" med hästarna helt enkelt.
Kortfattat; för mig är hästarna terapi:)!

Här kommer två bilder på min kanelbruna darling!









Imorgon är jag ledig! Tror det blir en tur till öppna förskolan för lillprinsen och mig, på eftermiddagen ska hela familjen in till Uppsala och shoppa vinter mundering till framförallt Edvin.


Kramar!

1 kommentar:

  1. De är verkligen ren terapi! Och även om det känns tungt innan är det oftast roligt när man väl är uppe i sadeln/håller i tömmarna.

    Man är nog en riktig hästtjej! :)

    SvaraRadera