H

H

fredag 8 april 2011

Frreeeedddaag!

Då var det fredag igen! Dagen har gått i "hästarnas tecken" här hemma. Först kom hovslagaren i morse och skodde om min runda, fina Ella, Nu kommer hon troligtvis inte att bli omskodd innan fölet har kommit till världen!

På Eftermiddagen fick Edvin åka till sin farmor (vad skulle vi göra utan bästa A-B som alltid ställer upp!!) och jag tog Ikaros med mig till veterinären. Tyvärr gick det inte så bra som vi hade hoppats, det blev ledbehandling i höger knä bak. Tråkigt, men samtidigt skönt att vi kollade upp i tid, och om det behövs så är det så...
 
Jag hade ju mina föraningar, då han haft det jobbigt med bärigheten i bak, det är kul att ha en pigg häst, men han är lite för snabb framåt och det har varit en varningsklocka om att inte allt står riktigt hundra procent rätt till. Nu ska han vila i 10 dagar, sen sättas igång med lugnt jobb i två veckor.

Efter visiten hos farmor och farfar var lillprinsen super pigg, han har stått för underhållningen för oss, mamma, pappa och brorsan i kväll, och trivs som fisken i vattnet när han får vara i centrum:)! Det blev en sushifredag här igen, det är såååå gott!

Här kommer några härliga bilder på vad man kan använda gamla porslinskoppar till:).





Fina små tusenskönor (bellis) i små
kaffekoppar.


Skulle vilja ha minst tusen av dessa skönheter i gräsmattan!


Nu ska jag gnugga gaddarna, sen blir det sängen:). En fullspäckad helg väntar, med en 30 års fest imorgon kväll som jag verkligen ser fram mot:)!!!

Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar