H

H

torsdag 7 april 2011

Torsdag = träning:)

Då var veckans lektion för Uffe avklarad, Ikaros var som vanligt pigg och bockig, och jag var som vanligt stel och inte fullt så följsam som jag skulle önska... Vi har en lång väg att gå och mycket att öva på, min lilla polle och jag:).
Trots att vi ligger så långt ner på utbildnings skalan som man kan, så sker det ändå små förbättringar hela tiden, han har blivit mycket finare och mjukare i kroppen och han trivs bättre när det är jobb nu. Trots förbättringarna så ska jag, på rekommendation av Ikaros equiterapeut, imorgon åka till en veterinär för att kolla igenom honom. Jag hoppas, och tror inte att det ska vara några stora problem, utan gör detta mer för att förebygga. Så imorrn får Ni alla hålla tummen för oss att allt ser bra ut:):)!!!

Förra veckan missade jag att ta bilder på vårens antågande i rabatterna här hemma, så idag blir det en uppdatering med två veckors mellanrum...


Nästan snöfritt, och riktigt fult! En sönderkörd gräsmatta och
skräpig rabatt, kommer det se fint ut här om några veckor?...


Här är det också snöfritt:)!


Kommande helgen är som vanligt fullbokad, men jag hoppas hinna ut någon timme för att börja röja lite i trädgården, är sugen på att komma igång nu! Jag skulle behöva; rensa rundelrabatten, rensa upp alla rabatter i pergolan, kratta gruset i pergolan, klippa hallonhäcken.........................

Nej, det är lika bra att ta en kaffe i soffan och skriva "att göra lista":)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar