H

H

måndag 4 april 2011

Kalastårta!

Edvin sover, som en stock:)! Han brukar sova en kort sväng på förmiddagen, oftast i vagnen på promenad med ibland i sängen, och sen tar han en längre sovstund på eftermiddagen. Igår blev det dock inte mycket till vila på kalasdagen, så han tar nog igen sig nu:). Ute är det riktigt tråkigt väder, lerigt och skitigt, så jag skippar promenaden idag... Det positiva med allt regnande i helgen är att ridbanan hemma vid stallet är i stort sett snö och isfri:):)! Ikväll blir det ett tömkörningspass ute, härligt!!!

Idag tänkte jag lägga upp några bilder på tårtan jag gjorde till kalaset. Först bakade jag 3 stycken choklad tårtbottnar, som är ett av Leilas recept till bröllopstårta. Fyllning nummer ett var en vit choklad och citronmosse, och fyllning nummer två var hallonmousse. Istället för att täcka tårtan med grädde gjorde jag en "maräng fluff", också ett Leila recept. Då lillprinsen inte hade några egna önskemål på dekorationer så färgade jag in marsipan och gjorde bilar och traktorer till tårtan. Att lägga ihop tårtan var en utmaning minst sagt, men det gick tillsist rätt bra:).























På kakfatet fanns dumlekakor, hallongrottor och rabarbergrottor.


Blåbär och mandel bullar.


Nu har Edvin vaknat och det är dax för lunch.

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar