H

H

måndag 18 april 2011

Påsk!

Nu är vi inne i påskveckan mina vänner! Förra året "missade" vi påsken, då vi kom hem från BB på skärtorsdagen och var trötta och omtöcknade, så påsken gick oss obemärkt förbi:).
I år känns det mer i kropp och knopp att det är påsk, mycket beror nog på att påsken är sen i år och det underbara vädret är ju heller inte helt fel!

Här hemma är jag gräsänkling tills imorgon kväll, så Edvin och jag bara myser, påskpysslar lite och tar det lugnt:).

Jag har färgat några påskägg, och här kommer lite bilder på de fina små skalen....



De mörka äggen är färgade med blåbär, de bruna med rödlöks-
skal och de ljust gröna med broccoli.

De bruna äggen blev jag inte riktigt nöjd med, jag hoppades
på en lite mer lila ton...


Men de blev riktigt fina tillsammans:)!


"Blåbärs äggen" blev jag mest nöjd med,
fick en fin gråaktig "sten feeling".


"Broccoli äggen" blev mycket milda, men
fina i färgen och strukturen.


Hängen och organza band från Panduro.


Vackert!


Ett helt litet "påsk träd" har vi i matrummet.

Nu ska jag fortsätta att påsk pynta lite, måste passa på när lillprinsen tar sin förmiddags lur:)

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar