H

H

lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK!

Härlig påsk med helt underbart väder blev det i år! Här hemma kämpar vi med snoriga näsor, en skräpig trädgård och byggnationen av en någorlunda stor kase till sista april:). Mellan varven försöker vi oxå njuta av vår goa lillprins, det härliga vädret och god påskmat:). I år har jag inte orkat påsk pynta så mycket här hemma, och mitt behov av att pynta med tomtar på julen är i linje med mitt behov att harar och kycklingar vid påsk, det vill säga obefintligt:)... Men fina blommor, ägg och annat pynt i härliga vårfärger kan jag inte motstå! Här kommer några bilder från vårt matrum...












Små stugorna har jag gjort själv för många år sedan.
Pappa sågade till små hus av en träregel och jag målade och
dekorerade, och de kommer nog få hänga med i många år till:).





Påsk på skänken.

Efter att ha rensat färdigt pergolan och beskurit mina rosor (som för övrig är en dyster syn, de gillar inte de kalla vintrar som vi haft) så känner jag mig riktigt nöjd. Nu ska jag hoppa in i duschen, försöka snygga till mig så gott det går och sen åker vi till Henkes päron på påskmiddag:)! Jag måste bara avsluta med en bild på den sötaste påskgubben man kan tänka sig:)!






Stora påsk kramar till Er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar