H

H

fredag 4 mars 2011

Äntligen fredag!

Så var det fredag igen:). Veckorna rusar förbi och det är ju bra, för då kommer våren snart:)! Idag har jag städat här hemma en stor del av dagen, men har inte ens kommit halvvägs, där mina vänner har ni ett bra skäl till att INTE köpa ett stort gammalt hus, det tar sååå lång tid att städa. Dessutom skulle jag behöva vända upp och ner på vårt kök och ta en riktig stor rengöring där, men det får bli någon annan gång...

Igår var det träningsdax igen, Ikaros var riktigt på tårna och äntligen så verkar all tömkörning, stretch och medveten träning av bakbenen ge resultat:). Han bockade inte en enda gång (!) och kändes riktigt mysig att rida, vi är ljusår från god form och fysik båda två, men igår kändes det som att vi  är på banan igen:)!  Är så tacksam att vi har en bra tränare som kommer till klubben varje vecka, utan Uffes hjälp skulle jag inte komma någon vart alls! Blev så inspirerad igår att jag börjat kika på träningshelger hos Uffe, hoppas att jag och Ikaros kan åka på en träningshelg i maj. Tänk er, maten serverad, trevligt sällskap och komma hemifrån för en stund, och så några rejäla ridpass, det kan inte bli bättre:).
Om du klickar på bilden av Corren och mig i högra spalten så kommer du till Uffes hemsida och kan där läsa mer om träningshelgerna.

Idag kommer några bilder från ett av våra rum, salen...



Slagbordet har jag köpt av en vän.

Pelargonen har fått komma upp från källaren och trivs i
söderfönstret.

Vad den här krukväxten heter vet jag inte.
Jag har fått den av mamma, när hon delade sin egna växt,
och hon kallar den helt enkelt för klöver. Vacker färg!

Solnedgången och pergolan i bakgrunden.

Klövern blommar med vackra, rosalila
Linnea liknande blommor.

Nu blir det mysfredag här hemma!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar