H

H

tisdag 8 mars 2011

Köket...

 Nu har jag äntligen städat köket ordentligt! Det behövdes verkligen, särskilt elementen var en mardröm... När vi dessutom har en liten buse som gillar att känna och smaka på ALLT, så är det mycket opraktiskt med rostfria vitvaror, nu får vi se hur länge den fina putsen håller sig... Jag får väl erkänna att jag fuskat lite, alla skåp och lådor invändigt är kvar, och fönstren måste putsas, men det får bli en annan dag.

Vårt kök står högt upp på "vill renovera NU" listan, men då vår övervåning ser ut som en krigszon, och huset bara är 25 % panelat, så får alla andra projekt vänta. Vi fräschade upp köket när vi flyttade hit, målade om luckorna och väggar, bytte vitvaror och satte upp glas skivor istället för kakel och bytte ut en hel bänkrad mot nya skåp, så det är helt ok att leva med några år till:).

Här kommer några bilder från köket...



Glas skivor istället för kakel, och timret synligt bakom glaset.
De infällda skåpen rummer städskrubb och skafferi.


Gamla skåp och lådor, nya vitvaror.


Te hörnan. Jag älskar te!


Kaffemaskinen måste vara ett av våra bästa köp, vi har haft den
i många år och den går varm här hemma hos kaffeälskarna:)!


Jag har alla oljor och vinäger sorter på en bricka vid spisen.


Fina lilla skåpet med porslin och
kokboks samlingen.


Imorgon kommer fler bilder på köket:). Efter en fullspäckad dag med öppna förskolan, städning och ridhus besök på kvällskvisten så är det nu bums i säng!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar