H

H

torsdag 17 mars 2011

Nya tag!

Ett av mina favoritcitat kommer från skidåkaren Per Elofsson, "Det är bara att bryta ihop och komma igen". Ibland känns allt motigt, ingenting går bra och man tappar sugen, då gäller det att ta nya tag och se framåt och uppåt igen, vilket är lättare sagt än gjort!

Varför dessa tankar då? Jo, i början på veckan hade jag en riktig dipp mentalt när det gäller hästarna. Jag satt och kollade på gamla filmklipp när jag rider Ella, och det var inte speciellt upplyftande. Att jag samtidigt vet att jag rider så mycket sämre nu än jag gjorde då hjälpte inte som uppmuntran heller:). Ridning är verkligen en färskvara och efter graviditet, barnafödande och en massa skador på Ikaros så är vi båda två såååå ringrostiga. Efter en låååång vinter känner man sig trött och sliten, och det är lätt att tappa focus.

Som tur är har jag mina träningar för Uffe! Idag var det dax igen och för varje gång gör vi små framsteg:). Tänk att man kan bli så glad och peppad av enkla saker som att få hästen att gå rätt ställd på voltspåret:). Den här gången bröt jag ihop och kom igen på bara någon dag:):)!

Nog nu om min mentala berg och dalbana:). Idag kommer några ytterst tråkiga bilder på rundelrabatten och pergolan. Tanken med de fula och tråkiga bilderna är att jag ska ta nya foton varje vecka, så att jag, och också ni som läser på bloggen (!) ska se vårens långsamma men efterlängtade intåg i trädgården!


Kommer det verkligen blomma och vara grönt här om
åtta veckor?


Pergolan


Längtar efter att få börja plantera i vår nyanlagda rabatt!


Tänk att man kan bli så trött av en ridlektion på 30 minuter?! Nu ska jag krypa ner i sägen!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar