H

H

onsdag 9 mars 2011

Onsdags fika!

Idag har jag haft besök av två tjejkompisar och deras små killar som är i Edvins ålder. Vi har fikat och pratat om allt mellan himmel och jord, har väl aldrig varit så pratsugen som nu när man är mammaledig och det kan gå dagar utan att man träffar någon att "tjattra" med:).
Här kommer några bilder till från köket som jag har piffat upp för den kommande våren:)...


Jag har flyttat om bordet och tagit in tre stolar till, nu ska vi
testa såhär några dagar och se om vi trivs med möblemanget.
 

Stationsklocka och tavel lister med
kokböcker. Min fina lilla mandelkvarn
sitter på översta listen.


Härligt ljus och skir är snäckskalslampan.


Dumlekakor


Muffins med hallon, lemoncurd och
vit choklad.


För choklad och nötälskaren! Bullar med nutella fyllning:).


Fikat står uppdukat:)!


Dumlekakorna blev jag bjuden på hos min svärmor, de är supergoda, en mix mellan godis och kakor. Jag hittade receptet genom att googla på dumlekakor. Bullarna har jag helt enkelt fyllt med nutella istället för smör och kanel, gott!

Nu ska jag ge mig ut i regnet och åka till stallet. Mockning och tur med Ikaros till ridhuset står på schemat:).

Trevlig onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar