H

H

onsdag 2 mars 2011

Tycker inte om baciller!

Nu är vi sjuka här hemma igen:(. Henke har haft någon släng av magsjuka och lillprinsen är förkyld. Än så länge är det bara jag som mår prima, hoppas att det fortsätter så! Idag har det för övrigt äntligen varit fint väder och solen har värmt så skönt. Tog Edvin i vagnen och gick en promenad på förmiddagen och riktigt njöt av solen, det var länge sedan sen sist!

Ikväll provade jag ett GI recept på lasagne, och då den var riktigt god så lägger jag upp receptet på bloggen.




GI lasange

4 stora portioner

600g köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 tsk torkad basilika
1 burk krossade tomater
1/2 dl ajvar relish
1 stor aubergine
2 dl grädde
2 dl riven ost
100 g chèvre
salt, svartpeppar och olja eller smör till stekning

Stek köttfärs och lök, blanda i kryddor, krossade tomater och ajvar relish, låt koka ihop några minuter. Skiva aubergine i tunna skivor, (ca 0,5 cm) lägg ut hälften i botten på en ungsform. Häll på hälften av köttfärsåsen, strö på 2 dl riven ost och häll över 1 dl grädde (jag använde matgrädde). Lägg på resterande aubergine skivor, häll på resten av köttfärsröran och smula över chèvren. Avsluta med 1 dl grädde. Gratinera i ungnen i 200 grader ca 40 minuter. Servera med sallad, jag hade färdigskuren och sköljd sallad på påse (latmans sallad) med rödbetor i, jättegott till chèvre osten:)!


Tur att lillprinsen håller sig lugn när mamma lagar mat:).

Idag fick jag också besök av min faster och två kusiner, tyvärr kunde jag inte bjuda in dom, då Henke kanske smittar fortfarande, så tråkigt! Det är inte ofta vi ses, och man har alltid så mycket att prata om:). Jag ska försöka ta mig i kragen och åka för att hälsa på faster någon dag:).

Imorgon är det ridträning, för nu jäklar är jag trött på magsjukan och tappskor, nu ska jag träna!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar