H

H

söndag 26 juni 2011

Efter regn kommer solsken:)

Jääässpp! Ännu en helg till ända, för några år sen, när vi bodde i lägenhet och inte hade någon lång att göra lista, bestod midsommarhelgen av vila, god mat, fika och fest och ibland dagen efter sjukan:). Nu för tiden ser det lite annorlunda ut, på de här tre dagarna har vi; snickrat panel, rest stommen till nya verandan, planterat buskar och perenner, gödselvattnat alla rosor, varit en sväng till stan och plantagen, städat och plockat inne i huset, somnat framför tv:n och haft några sömnlösa nätter med Edvin. Det ända som är sig likt från förr är god mat och fika, även några glas vin har det blivit:), men det var vi värda:)!

När jag läsert ovanstående stycke känner jag mig som en gammal tant, då påminner jag mig själv om att än så länge befinner jag mig på rätt sida om 30 strecket:).

Igår kväll, efter regnet så var jag ut och fotograferade lite i trädgården, det blir så fina bilder i kvällsolen när det fortfarande är lite blött, här kommer ett urval från kameran...



Övning efter foto kursen, att få fin skärpa på ett föremål,
och en suddig bakrund. En vacker mossig gammal
trädstam är perfekt modell:).



Daggkåpan gör skäl för sitt namn...



Frökapslar från aklejan i förgrunden, och ett moln av
blommande daggkåpa i bakgrunden.



Sagt det förut, älskar pioner!



Blöt krollilja.



Pion i motljus.



Funkians blomknopp.



En nickande pion, vacker även underifrån!


Nu blir det en kopp te i soffan med skissblocket i knät, Henke och jag måste ta en del beslut om vår framtida veranda som de har rest stommen till i helgen:)!

Hoppas Ni alla haft en underbar midsommarhelg, och att semestern är inom räckhåll:)!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar