H

H

lördag 4 juni 2011

Välkommen!

En helsnurrig och underbar dag! Ella fölade tidigt i morse och ut kom en fin fux färgad hingst! Det har varit lite upp och ner, tog lång tid för Ella att få ut efterbörden, vilket var jobbigt för henne, och dessutom var lillkillen lite svår att få och äta, men nu har han diat flera gånger själv och Ella är så klart trött, men mår bra:)!

Själv är jag helt slut:)!, Var helt klart mycket mer orolig inför, under och efter Ellas fölning än jag var för min egna förlossning:). Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra, de första dagarna är mest kritiska, och de är känsliga krabater, hästbebisarna. Idag blir det ju självklart bara massa härliga bilder på Ellas lilla goding!



"Lillkillen"
u. Akvella (efter Akribori, Pontus, Ceylon)
e. Guido (efter Voltaire)
född den 4 juni 2011


Fina lillkillen!


Fin bläs! Och långa öron, precis som
mamma Ella:).


Ella krystar och kämpar med efterbörden, och lillkillen
stöttar mamma.


Ute för första gången! Ikaros är minst sagt nyfiken:).


Hönsmamman Ella vallar sin lilla guldklimp...


Ella är så snäll! Hon har tålmodigt väntat när han ska dia,
och tar så väl hand om sin lilla fölunge!


"Det var från det här hållet jag kom ut för ett par timmar sen".


Jag har precis lagt min egna lilla gullunge för att sova, nu blir det en bit grillad kyckling, sen tillbaka till stallet:)!

Kramar!

1 kommentar:

  1. Stort grattis till lillkillen! Jättesöta bilder :)

    Vi leder fölen i grimma då vi har väg mellan hagarna och stallet och så slipper man busiga smågrabbar som ska på utflykt :)

    SvaraRadera