H

H

onsdag 1 juni 2011

Upp och ner...

Ja livet känns lite upp och ner just nu... Har precis kommit hem från stallet och en inte allt för lyckad ridtur på min kära häst. Att jag "satt kvar i sadeln" börjar kännas som en dålig högstanivå, och jag var både arg och ledsen när jag avslutade ridpasset. Efter en dag hemma med min underbara, men för tillfället ganska envisa son så ser man ju fram mot en stund för sig själv, på hästryggen, koncentrerad på det man gör just då, men ibland blir det bara pannkaka av alltihop! Imorgon kommer Uffe, hoppas på ett bättre pass då!

Nu tar jag nya tag och ser fram mot att Henke har ledigt från jobbet i dagarna fem:), och att vi ska både vara effektiva, få mycket gjort här hemma men också få tid till att bara ta det lugnt och mysa alla tre:)! På lördag ska jag dessutom åka på Strömsholmstävlingarna och heja på Sandra (som jag tränade för nyligen) som ska debutera i Grand Prix:)!

Ikväll kommer det några härliga bilder från trädgården i kvällsolen...



Vackra allium lökarna blommar äntligen!


Riktiga konstverk på nära håll...


De står som ståtliga utropstecken i rabatten!


En annan favorit är aklejan, som är super lättodlad, frösår sig
rikligt och är vacker att se på! Nästan alla aklejor är från frön
eller små plantor som vi grävt upp på gården...


Aklejorna hittade vi som små pytteplantor under en vild
nyponros i hagen här på Hässelby, och det har med tiden blivit
stora kraftiga plantor i vitt, rosa och lila nyanser.


Den här aklejan har jag dock köpt som frö, de beställde jag här
på nätet.


Vackra löjtnantshjärtan på rad i vitt...


Orensat och skräpigt, men ändå ganska fint:).


Här sitter jag på verandan och blickar ut över trädgården,
och tillåter mig själv att känna mig ganska nöjd, för på
långt håll ser det mesta bra ut:).


Nu ska jag varva ner några minuter i soffan, sen hoppas jag på en god natts sömn! Hoppas ni som kollar in min blogg också har några dagars ledighet att se fram mot!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar