H

H

fredag 10 juni 2011

Krux:)!

Kan det vara något? Krux? Det är iallafall vårt namnförslag på Zephyrs lilla kille, det är inte lätt att hitta rätt namn till små föl som förhoppningsvis ska växa upp och bli fina hästar med ett passande namn som håller hela vägen....

Idag släppte vi ut Ella och hennes lilla grabb (som för övrigt har arbetsnamnet Elliot, vi får se om det fastnar:)) i sommarhagen, Ella galopperade och travade såååå fint längs vägen där, och Elliot var superfin vid hennes sida:)! Zephyr och Krux får gå i den mindre hagen idag och ta det lugnt. Kvar är stackars Ikaros, som får gå själv i skogshagen, han som är så sällskaps sjuk! Om några dagar så ser vi om fölet är friska och starka, och då är tanken att Ikaros ska få vara med i gänget som lekfarbror:).

Idag kommer det ytterligare några bilder från igår kväll på den då blott sex timmar gamla Krux....



Lite osäker och skakig...


Fina och duktiga Zephyr!


Det ska börjas i tid:)!


Öron att växa i:)!!


Hallonröd tunga och massa "skägg":).


Fölsvansar är sååå söta! Men tro mig, det
är inte läge att gulla med en "föl bakdel",
de bockar instinktivt redan efter födseln!


Jag hoppas att ni som kollar in bloggen men inte är intresserad av hästarna har tålamod med mig, för nu blir det så klart mycket hästbilder framöver:)! Och tack till er som brukar skriva inlägg, Kicki, Pernilla och Eva, jag har försökt svara, men haft problem med just den tjänsten på blogger:(. Det är så kul att se att ni läser och tycker om bloggen! Annars finns det ju ingen vits att skriva här!

Nu ska jag plocka undan lite här i "svinstian". Edvin har blivit expert på att dra fram grejer här hemma, det är saker ÖVERALLT på bara några minuter! Han brås tydligen på mig när jag var liten, säger min mamma:)??!!!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar