H

H

tisdag 7 juni 2011

God morgon!

Vad härligt det har varit med en långhelg! Nu är jag ju hemma för jämnan, och mamma på heltid:), men det är kul när Henke och mina föräldrar är lediga och hemma några extra dagar. Och vilken helg vi har haft! Ella har fått ett super sött och busigt hingstföl:), det har varit kanonväder, "gubbarna" har snickrat på huset, vi har målat som galningar:), jag har kört ut ett tjugotal fulla skottkärror med kompost och häst gödsel till rabatterna (träningsvärk!), och så har vi fikat och grillat så nu MÅSTE jag strama åt lite:)...

Idag kommer det några bilder från helgen, och det blir som vi har haft det, en salig blandning:)!



Helgens stora händelse:)! Välkommen
söta unge!!!


Nu blommar pionen! Jag älskar pioner!!!


Det är bondpionen som är först ut, jag har en rosa...


Och tre stycken mörkt rosaröda.


Alla fyra bondpionerna fanns på gården när vi flyttade hit.


Vackra i rabatten, vackra i en vas, vackra på bild!


En annan favorit är aklejan...


Otroligt söt och detaljrik blomma...


Som finns i hur många varianter som helst!




Och tillsist, helgens fynd! De här fina pardörrarna
hittade jag på blocket, och i fredags åkte
Henke, Edvin och jag för att köpa dom.
Tanken är att de ska sitta på vår glasveranda...


Nu ska jag peta ner min lillprins i vagnen och gå till stallet för att titta till Ella och sötisen!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar