H

H

måndag 13 juni 2011

Garden by night...

Idag känns det som att vår lillprins äntligen är riktigt pigg igen, han har varit småsnuvig och lite krass i magen i över två veckor, inte något allvarligt, men det har gjort honom lite butter och tvär, nu har det poppat upp några tänder till och då är han genast bättre:)! Hoppas att det dröjer några veckor innan nästa "tand period".

Det blir en lugn hemma dag för oss, jag hade först tänkt att åka till stan för att köpa sandaler till Edvin och en bikini till mig, men bara tanken på att visa mig i bikini ger svår ångest, och jag blev kvar hemma och bakar bullar istället:). Hjälper säkert mot ångesten, eller vad tror ni:)?.

Dagens bilder tog jag i lördags natt (efter elva snåret) i trädgården...



Järnurnan med blommor framför verandan...


Glasbuteljerna hittade jag i herbret här på
gården, efter en ordentlig rengöring blev
de ett vackert inslag på verandan. I förgrunden
gul stol från IKEA:s sommarkollektion.


Även ett grässtrå har sin charm...


Funkiabladets mörka inre...


Den blålila aklejan blir härligt "självlysande"
i skymmningen.


Pergolan och traskronan i äppelträdet.


Vita blommor ska upplevas på kvällen
och natten!


Nu ska jag gå ut och göra den sista finputsen på ett av mina projekt som jag pysslade med i helgen, jag  har nämligen försökt att skapa i betong för första gången, imorgon kommer bilder på vad jag gjort:).

Ha en toppenmåndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar