H

H

torsdag 23 juni 2011

I am back!

Hej alla vänner! Nu är jag äntligen tillbaka på bloggen igen:)! Men jag ser knappt vad jag skriver, för inställningen på den ny köpta skärmen är inte vad den borde vara, men jag bara MÅSTE göra ett blogginlägg ikväll!

Det var ju en vecka sen sist, och jag brukar tycka att det inte händer mycket i mitt liv, men det är ändå inte lätt att sammanfatta sju dagar... Den solklara toppen den sista veckan var att jag i måndags kväll hängde på min kompis Emma på en fotokurs, superkul! Kursen hade inriktningen porträttfotografi och hölls av fotografen Pia Eriksson Meshkat som driver egna företaget novali foto. Hon var duktig och lättsam och jag rekommenderar verkligen en kurs hos henne om du är intresserad av att lära dig mer:)!

Sen kursen har jag varit ute i trädgården varje kväll och fotograferat på ALLT:), och den stora skillnaden är att jag nu använder min kamera helt manuellt, dvs att jag sköter alla inställningar själv, förut har jag tagit bilder i halv automatiskt läge...

Av respekt till de andra deltagarna så lägger jag inte ut några bilder från själva kursen, porträtt fotografering innebär ju en del ansiktsbilder som ni förstår:), men här kommer någon bild från kvällen som jag tog "utanför" kursen...


Vi höll till i Hårsbäck straxt utanför Heby, där det var otroligt
vacker natur!





Koncentrerad fotograf:)!


Tack bästa Emma för att du övertalade mig att följa med!
Kommande dagarna blir det fler bilder här på bloggen, men nu ska jag ta en kopp kaffe och ett lass härliga jordgubbar i TV soffan, och vänta in midsommarafton:)! Avslutar med en suddig och oskarp, men helt bedårande bild på en trött liten Edvin:).


ZzzzzzzzzzzzZzzzzzzzzzZzzzzzzzzzzzz


Hoppas Ni alla får en toppentrevlig och inte allt för regnig midsommarafton!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar