H

H

tisdag 28 juni 2011

Varmt!

Högsommar värme! Härligt, men lite jobbigt också. Men man ska inte klaga:). För något år sen så skulle jag troligtvis legat på stranden om jag var ledig en sådan här dag, men nu för tiden är det inte lika fridfullt att åka och bada längre:), men imorgon gör nog Edvin och jag ett strandbesök!

Idag kommer några bilder på ett fång med skönheter som jag plockat in....















Förutom de två pionerna så är det en samling av de rosor som blommar i trädgården. Bland annat Alba Maxima, Awakening, rose de Rescht, Gerbe rose och Flamentaz. Där i finns också två engångsblommande rosor, en enkel vit och en fylld liten rosa (som förövrigt blommat över nu) som fanns här på gården då vi flyttade hit, och jag vet tyvärr inte vad de är för sorters rosor.

Gemensamt för alla är att de är tåliga (nåja, Alba Maxima kan få förfärligt mycket rosrost, men har klarat sig riktigt bra denna blåsiga vår och försommar) och doftar gott! Några moderna rosor, med spinkiga grenar och bladverk, och stora, blaffiga och doftlösa blommor kommer inte in i vår trädgård.



Färgmatchad, från hatt till napp:).


Idag springer lillprinsen runt i blöja här hemma, och trivs som bara den:).

Ha det bra i värmen!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar