H

H

tisdag 31 maj 2011

Galna drömmar...

Brukar ni ha galna drömmar? Jätte projekt som att köpa en gammal gård som behöver totalrustas till exempel:)? Ja, ni vet ju redan att jag gått på den tokiga drömmen, men för mig stannar det inte riktigt där, min knopp är ständigt på "full speed" och jag har minst 100 saker jag vill göra på lager:). Idag kommer några bilder på ett sådant här galet projekt som jag kan gå och fundera på, ifall jag skulle vinna på triss eller liknande...

På min mormors föräldrargård står ett gammalt timrat hus, det är i dåligt skick, och de flesta "normala" människor skulle nog tycka att bästa lösningen är att ha majbrasa på kåken. Själv tycker jag att huset är fantastiskt fint, och när jag är där brukar jag fantisera om att flytta hem huset hit till gården och renovera det. Nu har vi ju en del annat att göra här, så det kommer inte att ske (om jag inte köper rätt triss lott då), men man kan alltid drömma!


 
Ena gaveln...


Gamla fina fönster.


Inne i huset har jag gått på "skattjakt"
många gånger!


I salen är det fullt med gammalt virke...


Tapeterna hänger i trasor på de vackra timmerväggarna...
  



 




Den gamla vedspisen är det inte mycket kvar av...


Kan tänka mig att det en gång i tiden
varit riktigt vackert här...

Huset i kvällsolen...


Vad säger ni? Brukar ni också ha galna drömmar?

Nu är det dock dax att komma tillbaka till verkligheten, lillprinsen har precis somnat, och jag ska ut och jobba i trädgården en stund:).

Kramar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar