H

H

söndag 7 november 2010

Längtar!!!

Ikväll kommer äntligen Henke hem efter fyra dagars arbete i Malmö. Han hinner tyvärr inte träffa Edvin, som har somnat redan, men jag hoppas han blir glad att jag fortfarande är vaken:). Helgen har gått fort som vanligt, fast jag har varit "ensam" hemma. I går var mamma och jag iväg på en liten shoppingrunda (mest fönstershopping tyvärr) och så var vi och fikade hos min mormor. Kvällen spenderade jag hos goda vänner som bjöd en gräsänkling på god middag, fika och sällskap, tack E och F!!!
Idag har jag bland annat varit och löshoppat Ikaros igen, och under tiden var pappa barnvakt till Edvin. Hans arbetsinsats blev lätt, då Edvin sov från att jag åkte, tills att jag klev innanför dörren!

Jag hade tänkt att tjuvstarta julstämningen lite på bloggen i helgen, men jag drar på det lite till, här kommer några mysiga bilder på några ljusgrupper istället!


En gammal rostig metallbricka håller ihop gruppen av
ljus stakar och ljus lyktor.
En liten fågel på brickans kant. De här fina paljett och
pärl beströdda fåglarna köpte jag för många år sedan
som julpynt. Hos mig får de vara framme året om!
En blandning av ärvda ljusstakar, målade mässing stakar och
ljuslyktor i fattigmansilver.

Ännu en närbild

spegelplattan och några av dessa ljuslyktor är mitt senaste
inköp från Biskops gården.

Jag kan inte få nog av fattigmansilver!

 Under tiden bilderna laddades in på bloggen så kom min älskling hem! Nu blir det mys i soffan!
God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar