H

H

torsdag 18 november 2010

Baka, baka, pepparkaka!

Nu blir det ett litet blogginlägg mitt i "jul" stöket! Idag doftar det pepparkaka här hos oss, då jag har bakat upp delar till tre stycken pepparkakshus. Det har tagit hela dagen, man får passa på och göra lite i taget när Edvin går med på att jag står och kavlar och inte leker med honom:). Nu är det i alla fall färdigt, i morgon ska jag försöka hinna sätta ihop och kristera husen...

Då jag har mörkt över arbetsbänken så tände jag lite ljus där när jag stod och kavlade, och sen passade jag på att ta några bilder på min bakhörna, här kommer dom...


Bakhörnan, sopsortering måste man
ha, vi har papper och plast i vita
soptunnor från IKEA.

Rostig, nött och alldeles underbar!
Jag älskar min gamla våg, som jag
"hittat" i en lada hos en gammal släkting.

Gamla gjutjärnsvikter.

Ett pepparkakshus väntar på att få bli tre dimensionellt!

 Vårt kök har vi bara gjort en "fusk renovering" på, genom att byta vitvaror, måla alla luckor och byta ut bänkskivorna. Färgen på luckorna är en gråbeige ton som jag blev mycket nöjd med, lite färg, men ändå åt den kalla färgskalan, som jag föredrar. På lådorna har vi satt nya beslag, men på luckorna sitter originalet kvar. Köket är troligtvis från femtiotalet, självklart skulle vi vilja byta ut allt (speciellt golvet!!!) men ekonomin och tiden tillåter inte det just nu, så det var tur att vi fräschade upp så gott vi kunde när vi flyttade in!

Nu ska jag ta en kopp kaffe och titta i någon jul tidning i soffan! Och fira lite ska jag också göra, då det har varit över 3000 sidvisningar på bloggen! Tacka alla Ni som kikar in här!!!
Trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar