H

H

måndag 1 november 2010

Å så var det dax igen...

Första november, är det något särskilt som händer då? Ja här hos oss är det väl inte en helt vanlig måndag, eftersom jag fyller år idag. I år blir jag visst 29 (hur kan det ha gått till?) så det är inget speciellt grandiost firande, men mina föräldrar, bror och Henkes föräldrar kommer över och fikar ikväll.
När man var liten och födelsedagen närmade sig var man ju som bekant full av förväntan! Dagen var bara min, man fick den mat man ville, tårta, presenter och en massa uppmärksamhet! Nu för tiden måste man städa huset, städa upp sig själv och bjuda på fika och sen diska efteråt, känns som att det blivit lite felvänt med åren:).

Nu börjar så smått tankarna om hur jag ska fira nästa år (då jag tydligen blir 30?!) komma igång. Men ovanstående skrivna stycke i färskt minne så blir det nog en resa istället för fest. Annars är ju vårt hus som gjort för fester, då den stora ytan gör det möjligt att bjuda många gäster på en gång. Sen vi flyttade hit har vi haft Henkes 30 års fest och min mormors 80 års fest här. Mormors fest var min present till henne, och det var den perfekta gåvan till en dam på 80! Här kommer några bilder från  sensommaren 2008, när vi hade fest för mormor...


Salen med ett ihop plock av möbler, vi hade dukat för
straxt över 30 personer.

Salen
Ett av borden i salen
Matrummet
Rommet som vi brukar kalla för biblioteket, men vi har aldrig
använt rummet till det! Idag har vi vårt sovrum här, vid festens
tillfälle användes rummet som TV/vardagsrum.
Nu ska jag gå och busa med Edvin, som precis vaknat efter hans förmiddags sovstund.
Ha en underbar måndag!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hade en bra dag idag! Grattis igen! Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Kaaaaaakkkkkkfaaaaaaaat????????????

    SvaraRadera