H

H

fredag 5 november 2010

höstbilder...

Idag är det härligt, krispigt höstväder! Edvin och jag har tagit vår 5 km runda på förmiddagen, han inbäddad och sovandes:). När vi kom tillbaka passade jag på att gå loss med kameran i trädgården. Jag älskar att bo i ett land med tydliga årstider och den oändliga variationen det medför! Det är så kul att gå runt och dokumentera trädgården och se hur den ständigt förändras, vecka för vecka, året om. När man blickar ut kan det tyckas som att det är gråbrunt, kalt och tråkigt ute nu, men går man nära växterna så är de precis lika vackra nu som på våren och sommaren, bara på ett annorlunda sätt.



Hela våren, sommaren och hösten har jag haft "klippa häcken"
på min "att göra" lista, men hade jag hunnit det så hade den
inte varit så här fin och full av snöbär nu!
Min höstkrans har, precis som naturen själv, tappat färg och
frächör, men jag tycker att den fortfarande är vacker!
Snart är det dock dax att byta ut löven mot granris:)
Nakna grenar mot klarblå himmel.
Vissen, men så vacker blomställning!
Rosorna har kämpat tappert, men nu börjar de ge upp
för i år...

Snöbär
Nypon
En tröst när vintermörkret kommer, knopparna är redo
för nästa vår!
Kala träd...
Fröställning från stjärnflockan.

I helgen kan jag inte hålla mig längre, då måste jag nog tjuvstarta julstämmningen här på bloggen!!!
Hoppas att Ni som läser min blogg får en chans att njuta av solen idag!
Trevlig mysfredag!

1 kommentar:

  1. Hej jätte kul att följa din blogg jag tittar in lite då och då ni har så fint hemma. Kan tänka mej att de blir kul när Edvin börjar gå och dra i alla dina fina dukar :-)

    SvaraRadera