H

H

måndag 15 november 2010

Regn och snö, samtidigt...

Idag trotsade jag och Edvin vädret, åkte till en kompis och tog en timmes promenad. Vi var blöta men nöjda över att vi varit så duktiga när vi kom tillbaka, och våra små gullungar trivdes mycket bra nerbäddade i varsin vagn! Idag har jag också hunnit göra en stor sats pepparkaksdeg, hoppas att jag ska hinna göra något hus färdigt till helgen. Ett hus ska jag ställa ut på mitt arbete och så hoppas jag att det rullar in någon beställning! Jag har också äntligen varit upp på vinden och plockat ner mina resterande köks stolar. Nu ska jag "bara" finna lite tid att måla stolarna, så att jag kan möblera om lite i köket:). 

Jag börjar känna av lite julstämning allra redan, kanske beror på att jag provsmakat en liten bit av pepparkaksdegen?:) Här kommer några bilder på en julgrupp som jag gjorde förra året, kvalitén på bilderna är tyvärr inte så bra, men jag hoppas att ni ser vad det är!

En egen julgrupp är lätt att fixa! Här har jag en låda i trä med
zinklåda i (billig från stormarknad) som jag fyllt med vita hyacinter,
taklökar, ljuskoppar, några grenar och mossa.



En liten grågrön taklök tittar fram i mossan.

Gårdagens clinic var riktigt inspirerande! Föreläsare var dressyrtränaren Bo Tibblin och veterinären Roland Werner. Inriktningen var "hållbar häst". Jättebra upplägg när en tränare och veterinär pratade och kompletterade varandra samtidigt som vi fick se hästar från 3 år upp till GP klass. Att få se gården Segersta, http://www.segersta.se/ var också en upplevelse, vilka stallar och ridhus! Och boningshuset, wow säger jag bara! 

Ikväll blir det stallet, och stackars Ikaros får ställa upp och bli testhäst på några av de nya idéer som jag fick under gårdagen!

Trevlig kväll!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar